01 september, 2012

Tankar..

Jag längtar som fan till skolan, på några vis i alla fall. Längtar till Skiweek (mest!), längtar till att få lära mig nya saker, och plugga faktiskt. Det ända jag saknar är sammanhållningen i klassen, å att lära känna alla som man gör i högstadiet och på gymnasiet. Jag gjorde det aldrig riktigt här på miun, klassen är så sjukt spridd. 90% har man aldrig träffat för att dom aldrig går på lektionerna å 7% av de 10% som man känner har bytt till distans. Så det är det som gör att jag tappar motivationen, jag har liksom inget att se fram emot när jag går till skolan. Önskar att det var mer som under gumnasietiden, obligatoriska lektioner, små mysiga klassrum, och inte valfria lektioner med gigantiska salar där vi ändå bara är 5 personer på lektionerna. Och det tråkigaste är att lärarna bara kommer dit för att undervisa å inget annat, jag tror inte att dom riktigt bryr sig om man lär sig nått eller inte, dom kör sin grej bara. Men hoppas verkligen till tusen att jag får ny energi och någon sorts uppmuntran och motivation till nästa vecka då skolan börjar. För jag vill verkligen klara den här utbildningen och jag tycker ju om den i grund och botten, så jag håller tummarna för mig själv. Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar