28 november, 2012

Superbra skönhetstips till er fattiga studenter!

Har ni hört talas om Pore stripes? Jag tror att dom heter så. Det är iaf remsor som man köper på typ Kicks och lägger man dom på önskat område, näsa, panna eller haka. Dom kostar oftast en slant, och vill man göra denna "behandling" regelbundet så kostar det rätt så mycket i längden. Så jag har ett super bra tips på hur ni kan göra dom själv hemma!

Det ni behöver är: 
1 msk mjölk
1 msk gelatin pulver
Blanda ihop mjölken med gelatinpulvret i en skål eller liknande, det ska bli väldigt klumpigt. Lägg sedan skålen i mikron i 10 sekunder, blandningen blir då flytande igen. Vänta sedan en stund innan ni applicerar blandningen på ansiktet så att ni inte bränner er! Jag använde mig av en foundation borste (som jag inte använder till smink) för att lägga på blandningen. Vänta sedan tills det stelnar, och så drar ni bort det!

Såhär snygg blir man ;) Väldigt uttryckslös om jag får säga det själv.
Den funkade i alla fall skit bra! Känns som jag har en baby stjärt till ansikte nu, är super nöjd! Ska lätt göra om detta! :)

3 kommentarer:

  1. Tack jag har provat,mucket nöjd....

    SvaraRadera
  2. Tack jag har provat,mucket nöjd....

    SvaraRadera
  3. Tack jag har provat,mucket nöjd....

    SvaraRadera