24 september, 2012

STOCKHOLMO

Hade det så jävla awesome i sthlm med brudarna! Och gud så jag hade längtat efter sthlm, underbar känsla :) anywhooo

Fredag: 
Måste inleda helgen med en typiskt "smartass" Vicki moment.. Vi kom fram till Sundsvall och väl där så skulle jag köpa ett par strumpbyxor till kvällen. Och då inser jag att jag inte har mitt bankkort med med = panik, inga pengar. Då kommer jag på den briljanta idén att föra över pengar till Emma. Men det går inte för hon finns inte med på min internetbank. Då tänkte jag istället att jag går till handelsbanken och tar ut pengar från mitt konto, (heads up, jag vill ha kontanter), går till swedbank för att lägga in pengarna på Emmas konto, för att kunna ta ut dom från hennes konto så att hon kan ge dom till mig (jag vet, hur dum är man inte...). Jag sitter på swedbank och ber killen lägga in pengarna på kontot, och han säger att dom inte tar kontanter längre utan att man får göra det i någon "gör det själv" maskin. Jag förklarar för honom att vi har bråttom och att jag måste ha pengarna. Han kollar fundersamt på mig och både jag och Emma inser i samma stund att allt vi gjorde var i onödan för jag hade ju redan mina pengar i handen. Han typ dumförklarar mig, men jag går därifrån med mina pengar i handen. Haha fyfan vad vi skrattade åt det! Sånt jäkla smartskaft man är! I alla fall!
Vi kom fram till Sthlm runt 16-17, och eftersom att vi skulle dra ut på krogen (Moa fyllde ju år!) så hade vi det lite bråttom! Vi skyndade oss till Mimmi där jag fick låna lite kläder, snabbt till hotellet där vi duscha och fixade oss, och på med våra höga, dödande skor! Det roligaste var nog att vi var tre tjejer med 10 par skor för 2 dagar, haha! skämt å sido...
När vi väl kliver ut ur hotellet så ösregnar det! Och vi som hade fixat vårt hår i år och dagar, så med frissigt hår anlände vi till Nivå 22 där vi skulle ta en cider, men när vi väl kom dit så vände vi lika snabbt för vi insåg att vi inte skulle hinna med det. Så vi åkte till Ambassadeur, jag hade aldrig varit där förut, och det var väl inte som jag hade tänkt mig men det var ett riktigt nice ställe! Mycket bättre än krogarna i ösd ;) Vi tog Tequila shots (inte så äckligt som jag trodde!), och fisherman shots. Ovanligt för mig med tanke på att jag aldrig köper något på krogen, men kul som fan var det! Och vid 2 så började vi röra oss hemåt för skorna dödade oss! Moas lilltå var som en banan å Emmas fot var dö svullen, haha! Skadeglädje, med tanke på att mina fötter klarade sig fint i jämförelse med dom. I alla fall, vi kom hem vid 3-4 tiden tror jag och det var till att natta kudden med en gång.

Lördag: 
Vi vakande 10 för att hinna med hotellfrukosten, som var gudomligt god. Dom hade västgötakloster ost!! mums, min favorit. Efter frukosten så skulle jag fixa mig och insåg då att jag inte hade med mig några byxor! Hur smart är man då? (igen). Så jag fick låna ett par av Moa, spank you. Jag drog iaf till karlavägen där jag skulle träffa pappa. Vi fikade lite och bara pratade och efter det så åkte vi till Gallerian för att kika på kläder! Jag köpte mig ett par byxor! Hur kul som helst :) det var askul att få träffa pappa och umgås med honom själv, det är så annorlunda då! Och efter det så åkte jag till medborgarplatsen med Mimmi och Tim för att sätta oss ner å fika. Självklart skulle dom beställa en cider till bakis-Viktoria.. Men den slank ner. Och ännu en till skulle syster beställa, men då vart det en Tequila shot kl 17 mitt på dan! haha fyfan. Lullig å glad vart man, värst av allt var att Tim höll i den där j-a citronen så jag såg ut som en ballong i ansiktet med munnen full i sprit, för jag vägrade ju att svälja skiten förens jag fick den där citronen. Haha, det var iaf sjukt kul att träffa båda två, man syns ju så sällan nu för tiden...
Efter "fikan" så åkte jag tillbaka till hotellet där jag fick förklara för Moa att jag tog sönder hennes jeans, yes, hälen slank ner i ett hål som förstora det ett x antal gånger.. Vi gick ner för att käka middag och efteråt så hade vi bastu mys. Vi fick för oss att göra en egen ansiktsmask, som såg ut som om nån hade .... i vårt ansikte.. Men jävligt skönt var det :)

 Söndag: 
Hela söndagen så var vi på The Studio där vi blev sminkade, fick håret fixat och blev fotograferade. Det var super kul! Men rätt så tillgjort, det var verkligen typiska poser och inte så naturligt. Men det var sjukt kul och det blev några fina bilder! Men fattig som man är så hade man bara råd med en bild, men det får räcka :) Och den bilden får komma upp en annan gång! efter studion så drog vi på Taco Bar och käkade middag, och sen tog vi taxen och rullade hemåt. Så det var min helg, är helnöjd! Tack igen Emmsen :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar