14 december, 2011

Lunds Universitet?!

ÅNGEST!!

Jag har länge funderat på varför jag går Ekoteknik, jada jada jada.. Första anledningen till varför jag sökte direkt efter gymnasiet var att jag inte visste vad jag annars skulle göra, vadå jobba? + att jag förmodligen inte skulle vilja gå tillbaka till allt pluggande efter att ha jobbat i något år.. Så det blev Miun, dels för att det var den ända skolan som hade Ekotekink och självklart för att den skolan ligger i Östersund! Underbar stad.

Men! Nu till vårterminen så får vi söka valbara kurser, 30hp. Och jag var inte behörig till några av kurserna som jag sökte så jag var tvungen att söka om. Och nu när jag suttit vid datorn i snart en timme och sökt och sökt så hittar jag en MASSA roliga kurser (SÅNT SOM JAG VILL GÖRA!! Klimatförändringar, Geologi, etc! - Fattar inte hur jag inte kunde komma på det här tidigare...) och dessa kurser ligger i Lund! Perfekt täntke jag, jag söker bara distans! MEN, Lund ger inte dessa kurser på distans! Och det suger! Å alla distans kurser är på Avancerad nivå, så jag e inte behörig! :( Och jag har suttit här nu med sjukt mycket ångest, och med viljan å suget att läsa Geologi Kandidatprogrammet, det verkar så sjukt intressant! MEN, än en gång, den utbildningen ligger i Lund! SKIT OCKSÅ.

Jag vill inte direkt lämna Östersund nu när man i stort sett byggt upp ett helt nytt liv här. Nya kompisar, Mamma har flyttat hit, jag har nära till Simon, jag har nära till underbara Håsjö/Albacken och till allt! Snö, skoter, skidor!
Hjälp! vad ska jag göra???

1 kommentar:

  1. flyttar du så dör jag ju!!!!!!!!!!!!! :(((((((((((((((

    SvaraRadera